Primátorka měta Brna

Obchodní řetězce

Dobrý den, chci se zeptat, zda někdo kontroluje dodržování omezení zákazníků na m2. Když bylo toto zavedeno, byly očíslované nákupní vozíky, omezený jejich počet, bez použití nákupních košíků. 1 zákazník 1 vozík. Nyní v oběhu všechny vozíky i bez čísel, s 1 vozíkem několik osob. Výsledek: naprosto přeplněné prodejny. A lidé se diví, jak to, že neúčinkují opatření. Nevěřím proto ani tomu, že když budou otevřeny další obchody, že budou vedoucí prodejen dodržovat nařízení – respirátor, popř. negativní test. Dále mi vadí, že v MHD mají někteří cestující roušku pod nosem. Od počátku bylo upozornění na dveřích do vozu a často upozorňování a video primátorky města Brna. Dnes již není slyšet…… S pozdravem

Dobrý den,

pokud máte dojem, že některý z obchodů nedodržuje opatření Ministerstva zdravotnictví týkající se počtu zákazníků na m², doporučuji obrátit se na dotyčného provozovatele nebo vedoucího zařízení. Ti mohou prověřit oznámení a případně nevyhovující stav napravit. Pokud by tento apel nefungoval, máte možnost kontaktovat Policii ČR.
Co se týče nošení ochranných pomůcek v městské hromadné dopravě, cestující jsou většinou ukáznění a zodpovědní. Ukazují to zkušenosti kolegů z Dopravního podniku města Brna. V jednotlivých případech se však s porušováním nařízení setkávají. V těchto případech mají řidiči možnost pustit ve voze hlášení, které dotyčného upozorní, aby si ústa a nos zakryl. Pokud by museli, lze se obrátit na městské strážníky.
S avizovanými změnami chystá DPMB nové hlášení do vozů MHD, které cestující upozorní na povinnost nosit v MHD respirátory. Je především povinností nás všech, abychom daná opatření respektovali a zamezili tak dalšímu šíření nemoci covid-19. Proto se snažíme po celou dobu epidemie apelovat na občany, aby nařízení dodržovali.

S přáním pěkného dne

Markéta Vaňková
Zpět