Nový dotaz  

94. Obchodní řetězce

Autor: Květa Greplova
Datum zveřejnění: 02.03.2021
Dobrý den, chci se zeptat, zda někdo kontroluje dodržování omezení zákazníků na m2. Když bylo toto zavedeno, byly očíslované nákupní vozíky, omezený jejich počet, bez použití nákupních košíků. 1 zákazník 1 vozík. Nyní v oběhu všechny vozíky i bez čísel, s 1 vozíkem několik osob. Výsledek: naprosto přeplněné prodejny. A lidé se diví, jak to, že neúčinkují opatření. Nevěřím proto ani tomu, že když budou otevřeny další obchody, že budou vedoucí prodejen dodržovat nařízení - respirátor, popř. negativní test. Dále mi vadí, že v MHD mají někteří cestující roušku pod nosem. Od počátku bylo upozornění na dveřích do vozu a často upozorňování a video primátorky města Brna. Dnes již není slyšet...... S pozdravem Greplová
Odpověď primátorky: 02.03.2021
Dobrý den, paní Greplová,

pokud máte dojem, že některý z obchodů nedodržuje opatření Ministerstva zdravotnictví týkající se počtu zákazníků na m², doporučuji obrátit se na dotyčného provozovatele nebo vedoucího zařízení. Ti mohou prověřit oznámení a případně nevyhovující stav napravit. Pokud by tento apel nefungoval, máte možnost kontaktovat Policii ČR.
Co se týče nošení ochranných pomůcek v městské hromadné dopravě, cestující jsou většinou ukáznění a zodpovědní. Ukazují to zkušenosti kolegů z Dopravního podniku města Brna. V jednotlivých případech se však s porušováním nařízení setkávají. V těchto případech mají řidiči možnost pustit ve voze hlášení, které dotyčného upozorní, aby si ústa a nos zakryl. Pokud by museli, lze se obrátit na městské strážníky.
S avizovanými změnami chystá DPMB nové hlášení do vozů MHD, které cestující upozorní na povinnost nosit v MHD respirátory. Je především povinností nás všech, abychom daná opatření respektovali a zamezili tak dalšímu šíření nemoci covid-19. Proto se snažíme po celou dobu epidemie apelovat na občany, aby nařízení dodržovali.

S přáním pěkného dne

Markéta Vaňková